Red velvet fudge

Als je nog snel een lekkere, zoete hap wil voorbereiden voor Valentijn, dan is dit recept voor red velvet fudge hier perfect voor. De fudge bestaat uit slechts twee basisingrediënten, aangevuld met enkele smaakmakers. Een hele tijd geleden maakte ik al gewone chocolade fudge en oreo fudge. Het werd tijd om hier nog een derde gemakkelijke variant aan toe te voegen.



Ingrediënten:
  • 1 groot blik gecondenseerde melk
  • 375g witte chocolade
  • 1tl vanille essence
  • 1/2 kaneel
  • 1el cacao
  • rode kleurstof
  • 150g witte chocolade voor de swirl
Werkwijze:
  1. Meng de gecondenseerde melk met de witte chocolade en smelt deze. Ik doe dit gewoon in de microgolfoven, maar je kan dit ook au bain marie doen.


  2. Voeg hierbij de vanille, kaneel, cacao en kleurstof toe en meng alles goed.
  3. Leg wat bakpapier onderaan een bakblik (ik gebruik hiervoor een ondiep bakblik dat ik ook voor brownies gebruik) en doe hier de fudge in.


  4. Smelt de 150g witte chocolade en maak hiermee een swirl vanboven op de fudge

  5. Zet de fudge enkele uren in de koelkast om op te stijven. Wanneer de fudge uitgehard is, kan je ze in stukken snijden of figuurtjes uitdrukken.



Joyce bakt

Reacties

  1. Oeh, dat ziet er heerlijk uit! Is ook lekker als het geen Valentijn is denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Je moet hiervoor wel erg van witte chocolade houden, het is een heel zoete fudge :)

      Verwijderen
  2. Dit ziet er super lekker uit. Dat moet lekker zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten