Chocolade fudge

Ik ontdekte laatst enkele recepten die je kan maken met slechts 2 ingrediënten. Na het twee-ingrediënten-ijs, toon ik je nu hoe je met slechts 2 ingrediënten chocoladefudge kan maken. Je kan hem in blokjes snijden, maar je kan er ook leuke vormpjes uit drukken met koekjesvormpjes. Nu ik dit recept ontdekt heb, ga ik zeker nog op zoek naar leuke fudge varianten om eens uit te testen!



Ingrediënten:
  • 300ml gecondenseerde melk
  • 400g chocolade (ik gebruikte donkere chocolade, maar je kan ook melkchocolade gebruiken)
Werkwijze:
  1. Smelt de chocolade samen met de gecondenseerde melk. Je kan dit au bain marie doen, maar je kan het ook voorzichtig, in kleine intervallen in de microgolfoven doen. Meng alles goed.


  2. Leg een bakpapier in een klein cakeblik, brownieblik of in een schaal, doe er het chocolademengsel in en zet het in de koelkast. De fudge laat je best een nacht opstijven in de koelkast (als je hier geen geduld voor hebt, kan je hem ook enkele uren in de koelkast zetten), maar om hem te eten, is hij het lekkerst wanneer hij terug op kamertemperatuur is, haal hem dan op voorhand terug uit de koelkast.


Joyce bakt

Reacties

Een reactie posten